Na českém internetu každý den přibývá několik nabídek psaní textů na web od 50 Kč za normostranu po 2500 Kč za normostranu. Jak se zorientovat v takovém množství nabídek psaní textů? Jak se vůbec pozná dobrý copywriter? Existuje několik jednoduchých pomůcek a postupů, jak se vyhnout neumětelům a fušerům.
Dobrý copywriter má svůj udržovaný web na doméně druhého řádu. Z úrovně textů na webu si již můžete udělat obrázek, jaký dobrý je autor copywriter. Pokud vás texty na první pohled nezaujmou, jděte jinam. Pokud se vám budou texty obtížně číst, jděte jinam. Pokud najdete v textech chyby, jděte jinam. Pokud se nic z toho nestalo, přejdeme k dalšímu kroku.
Jakou váhu mají reference? Mnoho copywriterů spoléhá na velký počet referencí. Zeptejme se ale, jestli sdělení „Dělal jsem texty pro firmičku XY, z městečka Z.“ má nějakou váhu? Poznáme vůbec z dané reference, na jaké úrovni je copywriter? Doporučuji si případné reference prohlédnout a zkusit je obodovat, dle významu společnosti. Pozor však na to, že copywriteři si občas připisují zásluhy za celou zakázku, přestože dělali například jenom část.
Co poznáme ze samotných textů? I tvorba textů se dá docela jednoduše zfušovat. Pozor na opisy. Pokud copywriter není schopný sdělit myšlenku jednoduše, je to špatný copywriter. Další nešvar je používání slova „což“. Tohle slovíčko působí tak neprofesionálně, že to bije do očí.
Věřím, že budete mít štěstí s výběrem copywritera, který napíše texty na web.