Úroveň odpovědi na pracovní nabídku je klíčová

Určitě si myslíte, že na pracovní nabídky umíte odpovídat. Většina uchazečů o práci prohledává internet s připraveným životopisem a hromadně rozesílá odpovědi. To, že úspěšnost takového hledání práce se rovná jednomu procentu je ale věc druhá. 

 

Ten, kdo hledá práci asi tuto situaci zažil. Rozeslali jste stovky životopisů na všechny strany, už si ani nepamatujete, jaké firmy jste kontaktovali. Pozvání na pohovor ale nepřišlo ani jedno. V dnešní době si zaměstnavatelé mohou vybírat ze stovek uchazečů, kteří se hlásí na jedinou pracovní pozici. A také to dělají. Zkušený personalista nebo ředitel firmy, většinou pozná hromadně rozesílaný životopis a pokud ne, stejně ho váš životopis neosloví, jelikož je až příliš obecný tak, aby vyhověl všem ze stovek oslovených firem. 

Může se to zdát jako nesmysl, ale psát životopis pro každou pracovní nabídku na míru není hloupost. Ano, některé nabídky práce se v určitých věcech prolínají, pokud hledáte pozici skladníka, do jisté míry by mohl životopis zůstat stejný pro všechny oslovené společnosti, ale pokud se budeme bavit o specializovaných pozicích, zde to neplatí. 

 

Nejdůležitější je mít v hledání práce systém, neodpovídat na pracovní nabídky bezhlavě. Možná takové hledání bude stát o trochu více námahy, ale uvědomte si, hledáte svůj vysněný job. Pište si jména všech společností, které jste oslovili. K tomuto účelu bohatě postačí nějaký tabulkový editor např. placený Microsoft Excel nebo služba Google dokumenty, která je zdarma. Není nic horšího, než když pošlete životopis do firmy dvakrát nebo dokonce třikrát. Takového uchazeče o práci si personalisté ihned zaškatulkují jako „hledače spamera“ a to není na začátek moc dobrá vizitka. 

 

První, co si personalista přečte je průvodní dopis. Po jeho přečtení buďto přejde k prostudování vašeho životopisu, nebo vaši odpověď vymaže. Průvodní dopis je důležitější, než si většina uchazečů o práci myslí.