Chatbot neboli chatovací robot (česky nejspíše konverzační automat) se stává stále častějším nástrojem firemní komunikace. Své místo chatboti nalézají především v oblasti služeb (finančních a pojišťovacích), personalistice, e-commerci a uživatelské podpoře.
Nejvíce chatbotů najdeme pochopitelně v anglicky mluvícím světě. Ale i v češtině již máme první úspěšné aplikace chatbotů. Asociace ICT také připravila katalog českých chatbotů, kde také najdete i virtuální asistentku.
Virtuální asistentka
Dokážete si představit virtuální mix zkušeného obchodníka, chytrého vyhledávání a intuitivních doporučení dle známých preferencí zákazníka? Ano, to je dokonalá virtuální asistentka pro e-shop či jiný elektronický prodejní kanál. V reálu však již “odlehčené” varianty fungují a pomáhají při hledání vhodných produktů dle textového či hlasového zadání nebo dokonce podle fotografie. To vše a mnohem více dokáže virtuální asistentka.
Uživatelská podpora
Větší podniky a instituce řeší každý týden stovky dotazů na technickou podporu. Chatboti dokáží jednodušší dotazy vyřešit ihned a bez zatěžování specialistů. Tím ale jejich přínos nekončí, protože díky shromáždění základních informací o uživateli a jeho problému urychlují chatboti i zpracování zbývajících požadavků předaných lidským IT specialistům.